torsdag 27 november 2008

One step ahead...

Igår när jag satt i soffan och kollade på tv så infanns sig en ovanlig känsla i min kropp. Julstämmning! Nu? Ja, men ta mig tusan. Jag blev lika chockad som ni som känner mig och som vet att julstämmningen för mig inte brukar komma förens dagen före julafton.
Det gick inte många sekunder innan ordet "pepparkakshus" dök upp i mitt huvud. Det ska nämnas att vid såna här pyssliga aktiviteter, som att bygga ett hus gjort av pepparkaka, så växer mina fingrar och blir till falukorvar. Så stabil och icke- pysslig är jag så ni kan ju tänka er att jag blev chockad.
Jag ringde upp Fru Larsson, vi åkte till Maxi, köpte (fusk jag vet) pepparkakshus och åkte hem och skapade.
I början är man så där nogrann och försiktig. Man har en bild i huvudet på hur fint och glamoröst huset kommer att se ut när det är klart. Sen halvvägs in i skapandet så inser man att det är lång ifrån glamoröst. Lite fint blev det dock, iaf om ni frågar mig. Sen att det ser ut som om en 3-åring har varit i farten med att bygga det håller vi lite lågt.

Julbordet närmar sig med rasande steg och jag funderar allvarligt på att sluta äta nu för att vara riktigt hungrig på lördag. Undrar om jag har samma tanke om en timma?
På söndag är det julmarknad runt om i Visby innerstad. Det känns lite som att knalla runt på stockholms smågator med alla dessa ljus som brinner överallt, och alla körer som står och sjunger i gatornas alla hörn. Mysigt! Me like!

Igår fick jag hem det där jobbiga brevet som får en att vilja gå under jorden lite. Visst, det är ju jätte bra att man får komma in på lite kontroller men det är ju inte direkt så att man hoppar av glädje när detta händer. Jag pratat naturligtvis om STJÄRTDOKTORN, även kallad gynekologen. Me don`t like! Jag kan tycka att det är lite förnedrande och lägga sig där med spretande ben och hönan, framstjärten..ja vad ni nu väljer att kalla det, pekandes mot doktorn. Varför i all världen väljer man att bli gynekolog?
Skit samma, jag ska dit iaf. Yeeeehaaaaaa!! Coowaboooongaaaaaaaaa!!!

Nu ska jag ta en frukost här. Ha de!

Over and Out!

Inga kommentarer: