måndag 17 november 2008

Den gångna helgen!

I helgen hände något som är väldigt sällsynt nu för tiden, utgång. Inte för att det inte har funnits tillfälle men ibland orkar man bara inte. Fest hos Jullan och Löken stod på schemat.
Det finns tre olika slags ångest-känslor som uppenbarar sig hos mig under dagen då det smäller.

Den första är: Hjälp! Jag har inga pengar, hur ska jag har råd att gå ut?!

Den andra (som ALLTID ställer till det) är: Vad ska jag ha på mig? Man vill gärna inte gå ut i samma gamla trasa som man har gjort dom senaste 10 festerna( så många fester har jag inte ens varit på under mitt år här på Öjn) men ni fattar. Ta allt jag säger med en nypa salt!
Tur att det finns vänner som är villiga att låna ut sina kläder till en stackars arbetslösing.

Sist men inte minst: SPRITEN!! Man vill ju inte törsta ihjäl en dag som denna. Men för att kunna köpa sprit så måste man ha K.O.S.I.N.G.!!
En sak som är konstigt är att Milla har en tendens att dra hem första priset på sitt jobb när dom kör vinlotteriet en gång i månaden. Hur mycket vinsten innehåller är lite olika. Det kan vara mellan 7-11 flaskor med vin. Nu till det konstiga. När man ska ut och ska ha just alkohol så hittar jag aldrig någon av dessa 7-10 flaskor. Hur är detta möjligt? Hur mycket vin dricker kvinnan när jag inte är i närheten?
Jag ska från och med nu hålla ögonen öppna, alltid!

Dagen efter nu då! En grej som jag har fått "tampats" med dagen efter utgång är en, vad jag skulle säga, högst ovanlig grej. Det är som om baksmällan sätter sig i ett av mina knän istället för i kanske magen eller huvudet. Men det slår aldrig fel. Det är som en endags-växtvärk som sätter sig där för att sen inte uppenbara sig förens nästa bakisdag kommer. Vilket knä det är som värker, det varierar. Sjukt skumt!
Jag klagar absolut inte, jag har hellre ont i ett knä än huvudvärk och en mage som kastar upp dryck och ev. mat från gårdagen. Tack för kaffet!

Idag ringde dom från min gamla arbetsplats posten i Askersund. Det visade sig att dom hade lite arbete till mig under jul och nyår. Skönt att få dra in lite till hushållet, för det är inte direkt så att det växer pengar på våra blommor här inne. Den 11.de december drar jag till hemmaplan och stannar ev. till den 5.de januari. Det ska bli skönt att få vara hemma lite längre än vanligt. Då hinner man med att träffa alla som man vill träffa.
Nice!

Nu ska jag ta mig kaffe och macka!
Over and Out!

Ps. Är det någon som vet hur många "Dassboken"-böcker det finns?

Inga kommentarer: