fredag 21 november 2008

MF i helgen!



Då var man lämnad ensam denna helgen. Det är vad jag brukar kalla "MF", vilket står för MillaFritt. Im not a big fan of Millafritt. Som jag har nämnt tidigare så tycker jag att det är hutlöst ( är det ett ord ) tråkigt att vara ensam, speciellt på en helg. Jag är nu inne på mitt första glas vin för kvällen och jag börjar genast känna mig mer avslappnad i kroppen, jag vet inte hur många glas det går på en flaska men det ska nog räcka för att få mig att se skit snygg ut, sjunga som en gud och dansa som hon i "Flashdance". Vem vet, klockan tolv kanske jag sitter på balkongen och får den där hinken med vatten över mig och ser hur hot ut som helst....NOT!!
Skämt och sido! Ironin och humorn är som ni ser ett starkt bevis på att jag börjar bli lite smått trött i ögona.



Idag på träningen så uppmärksammade en viss liten 14-åring ( japp, så unga är den största delen av mitt innebandylag, konstigt att man känner sig som en kärring? en släng av gotländska i min röst. Detta var naturligtvis väldigt roligt enligt henne. Istället för att säga "skjuta" på det sätt vi gör hemma så hade jag skrikigt " sjutaaa" istället. Ett bevis på att man har fått in lite gotlandsspråk i huvudet sen man flytta hit.
På tal om dialekter. Milla har på senaste tiden påpekat väldigt mycket om hur min dialekt skiljer sig från när jag pratar med folk hemma i Askersund och när jag pratar med vännerna här på Ön. Tydligen så är mitt språk mer "bonnigt" när jag talar med dom på hemmaplan. Hon anser att det är mycket "ho sa det, asså, sa hoså och ho ba, o vi ba" osv. Detta nekar jag ju naturligtvis direkt till. Nu frågar jag er där hemma, är det verkligen så?




Nu till julen!

Eftersom jag kommer att åka hem tidigare den här julen så har Milla och jag bestämt att vi ska skynda på det hela lite. Redan nästa lördag så har vi bokat bord på Linds Wärdshus, där ska det frossas ordentligt i ett julbord utan dess like. Att Linds sen har en dessertbuffè efteråt tjuter vi ju inte direkt över.
Vi funderar lite på om vi ska spara oss med maten som Rudolf med familj i Sunes Jul gjorde. Vi skulle då sluta äta redan dagen innan för att verkligen få i oss så mycket mat som möjligt, och är det sen så att magen säger emot, ja då tar vi med det i en doggybag. Vi får väl se hur det går med den saken. Ätas ska det iaf göras.


Imorgon väntar en heldag med Emilia Larsson. Uppstigning tidigt för en promenad längst gotlands strandlinje. Klockan 13.00 sitter jag klistrad vid innebandy.se:s liveuppdatering för att följa Falun-Endre matchen.

Håll tummarna gott folk!

Nu ska jag jobba på att bli snygg, sjunga som en gud och dansa som hon i Flashdance!

Puss, Kram och nyp i stjärten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mjo, fast Linds heter det ju faktiskt inte...
Lindgården om jag får be...!