torsdag 13 november 2008


Ja men då så!


Efter lite "semester" med bloggandet så är jag nu tillbaka igen. Cattis sköter sin blogg betydligt mycket bättre än vad jag gör..vid närmare eftertanke så gör nog dom flesta det. Men "now I`m back"...


Det har ju hänt en del sen jag skrev sist, jag har bl.a bytt bloggsida, fräscht! Det som inte har hänt är den där kryssningen jag "pratade" om i mitt senaste blogginlägg. Synd! Det är svårt det där att få ihop en helg som passar alla.

Nu var det inte så att det inte fanns tillfälle men det blev helt enkelt inte nått bara. Det tar vi tag i efter nästa cupseger.Tur i oturen kanske att vi inte drog ut på det blå. Vem vet, en och en annan välkänd feja i "Färjan" hade ev dykt upp.


Sommarjobbet på PayEx visade sig vara det bästa jobbet jag har haft än så länge. Med en mixad ålder, trevliga människor och en ironisk-men-snäll-humor så kan det inte bli bättre. Nu är frågan bara om jag ska få gå och vänta tills nästa sommar på att få jobba där igen, jag ser hellre att det blir tidigare. För tillbaka, det vill jag.


Nu till ett ämne som kommer fortsätta att visa sig här, nämligen innebandy.Damernas elitserie är igång igen, yeahaaaa! Dock lika svängig som förra säsongens inledning. Jag tror och hoppas att den slutar lika bra/bättre för Endre som den gjorde "last season".

Jag tror på er brauds!

Kul är det också att Milla har fått i uppdrag av www.ladiesedition.se att skriva lite inlägg nu och då. Det är ju så att man blir lite stolt. Kvinnan kan skriva, även fast hon själv inte tycker det. Kika in på sidan!


Själv har man lyckats ta sig i kragen och tagit upp innebandyn igen. Måste erkänna att det

känns väldans bra. Tänk vad kul det kan vara att jaga den där lilla bollen med hål i. Simpelt! Det känns i kroppen att man har varit ifrån sporten ett tag. Den här första träningsvärken man får i tummen efter att ha hållit och skjutit med klubban gör sig påmind, skönt säger jag!


Dagen idag har gått i seghetens tecken. Vaknade runt 09.00 men gick inte upp förrns en halvtimma senare. Att sen inse att det inte finns nån frukost gör inte dagen bättre direkt. Tur att "bingan" nästan ligger under våran balkong.

Kalaset gick på 102,50:- jag hade 100:- PINSAMT! Jag stönade fram att; Öhh, går det bra om jag springer och hämtar 2,50:- på en gång"? Som tur var så gav jag tydligen ett så pass snällt intryck att hon accepterade. Tack för den!

Nu var det väl kanske så att hon godtog frågan för att det just bara var 2.50:- som saknades men ändå. Det finns nog många som skulle skita i att gå tillbaka och göra rätt för sig. Icke jag!


Så avslutar jag dagens inlägg.

Pease!


Ps: En bra blogg att kolla in för er där hemma i Asker:http://www.pause.se/author/eva/Där finns även våran kära Shippens brutta i bloggartagen.

Inga kommentarer: