onsdag 3 december 2008

Jul jul!

Julen närmar sig med storm steg vill jag lova. Det känns som om det nyss var juli och värme stod på schemat. Nu är det regn och slask som uppenbarar sig istället.
I helgen så var det full rulle på M&M när vi susade genom visbys innerstad på jakt efter julklappar.
Resultatet blev väl godkänt men inte mycket mer än så. Efter en hel dag på stan och med ett dussin kassar i händerna så landade vi i soffan för att slå in alla julklappar vi köpt, trodde vi. Vi har spenderat en hel lördag, som skulle gå åt till julklappar, genom att köpa enbart grejer till oss själva. Bra jobbat!
Ännu värre blir det när vi märker att vi har gjort exakt samma sak på söndagen. Julklappshandel är inte riktigt våran "coup of tee" om vi säger så.

Julbordet som jag skrev så gott om förra inlägget har inte blivit av. Milla drabbades av en redig förkylning och att då lägga ut 450 spänn per skalle kändes inte okej, speciellt inte när kvinnan inte hade någon smak i lökarna. Det hade varit att kasta pengarna riktigt djupt ner i sjön. Pengarna till julbordet som inte blev av kommer nu att spenderas på ett bättre sätt. Allt är frid och fröjd!

På lördag kommer jag spela min sista match på länge här. Jag åker hem till Askersund redan nästa torsag och kommer förmodligen vara kvar där till mitten av januari ungefär. Kan bli kortare, kan bli längre. Nått som dock ska bli riktigt kul är att man ska få sluta upp till "hajarna" där hemma, mitt gamla lag...eller ja, delar av det iaf. Ska bli kul att få sätta fötterna på Närlundahallens, det var ett tag sen sist. Sen hoppas jag naturligtvis på att traditionerna håller i sig gällande matchspel med en härlig blandning av folk både på juldagen och nyårsdagen, hoppas möjligheten till bastu med öl finns kvar. Traditioner är viktiga!

Idag var jag mindre kreativ i mitt skrivande känner jag. Får nog sätta punkt där och återkomma med nått mer smaskigt en annan dag.

Bye!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den här vintern verkar bli hemvändarnas vinter! Ska bli kul att ha dig med på träningarna tjejen, synd att du inte ska lira matcherna med oss oxå! ;)
Ang juldan och så...traditioner ÄR viktigt!! Mer öl i vätskepauserna åt folket! :D Ses snart my friend... :)

Anonym sa...

Till Cattis: Men jaaaa dom är göör viktiga. Ska bli kul och se dig med =) Ett par öl i bastun efter matcherna? Vi måste dra med Föllinger också, hon som tappa handduken inför Fikon o alla för några år sen:) Hahaha!

Anonym sa...

Hur orkar du skriva så mycket malin..... men alltid kul o läsa hur folk har det..

Anonym sa...

Till Appel: Det gäller att man är motiverad...och att det finns något att skriva om ;)
Kul att du läser!