måndag 8 december 2008

PS:.....


Idag har jag gjort något som jag inte har gjort på ett tag, kollat på en film. Jag har hört många prata så himla gott om denna filmen så jag var ju inte mer än tvungen att ge den lite tid att impa på mig. Filmen heter "PS: I Love You". Jag har aaaaaaaldrig varit så blödig som jag var för ungefär 30 minuter sedan. Tårarna sprutade ur ögona i minst 2 tredjedelar av filmen, a men please! Hur kan man komma in så i en film?
Den var i alla fall väldigt bra och Hilary Swank är lika strålande som vanligt. Det ska nämnas att det fanns även en och en annan hunk med i filmen också. SEE IT!!


Jag är riktigt laddad inför juldagen det här året, oftast så blir det ju faktiskt en succè..ni som var med till Motala förra året vet vilken succè jag pratar om. Som sagt, riktigt laddad. Sen att jag inte vet vart jag ska ta vägen ännu är en annan sak men det brukar alltid lösa sig. En sak som är given på jul- och nyårsdagen är innebandymatch i Närlundahallen. Anslutningen brukar vara stor och blandningen av folk också, alltid kul. Åldrarna varierar från nio till femtio vilket också är kul. En härlig dag med andra ord.


En rejäl förkylning smyger sig på min kropp. Jag har känt av det i ex antal dagar nu och den är verkligen inte välkommen, speciellt inte när det vankas jobb på fredag.

Ni vet känslan när man börjar bli sjuk, man blir öm i lederna, huvudet känns 10 kilo tyngre och man smakar sjuk i munnen....eller? Så känner jag mig iaf. Hoppas hoppas att det går över innan hemresan på torsdag. Har ingen lust att sitta på ett tåg fullt av folk med en snorig näsa och ett huvud som vill springa ifrån resten av kroppen. No thank you!


Kvällens maträtt, som jag för övrigt ska börja tillaga nu, blir potatisgratäng med kasslerskivor i.


Puss på armbågen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

På armbågen? WTF? ;)

Anonym sa...

Jo, på armbågen :)