fredag 19 december 2008

Jul jul!

Nu ska ja se till att uppdatera lite här. Just nu så sitter jag på jobbet och slöar, bokstavligt talat. Jag började halv två idag och slutar nu om en halvtimma. Av dessa fem timmar så har jag legat i soffan o kollat på tv i kanske...fyra och en halv timma. Givande? Inte varje dag man tjänar pengar på att ligga på jobbets soffa och glo på That seventeen`s show, tack för det televerket.

Imorgon anländer Milla till Askersund. Hoppas verkligen att spysjukan hon har dragit på sig inte ska bli för jobbig imorrn när hon ska resa hela dagen. Jag håller tummarna!
Nu har jag hunnit vara hemma i en vecka ungefär och jag förvånas lite ibland av att jag längtar hem till Gotland så fort som jag faktiskt gör. I början så var det mer att jag längtade hem till Askersund och inte tvärtom. Hmmm! Jag trivs ju där så det är väl inte så konstigt men ändå så blir jag förvånad. Hem ljuva hem!

På onsdag är det julafton, helt sjukt vad tiden går. Om två veckor är man 24 år och sen snart 30...uhhhh!!! 30!? Låter inte det lite väl mycket? Jag var ju nyss 14...

Vad ska man gör ikväll nu då när idol är färdigt för den här säsongen? Finns det någon smarrig serie att följa eller blir det lite slötittande bara...den som lever får se. Det jag vet är att det vankas tacos ikväll, order från mamma. Skönt att kunna låta kontot, med dom få pengar som finns där, vila lite nu under hemvistelsen. Man blir väl omhändertagen med mat och annat.
Nu ska jag ta plats i soffan den sista halvtimmen innan det är dags att åka hem. Jobbar ju faktiskt på söndag också så man vill ju inte slita ut sig nu en fredag som denna.

Over and out!

Inga kommentarer: