onsdag 25 februari 2009

Update!

Jaha! Efter lite påmaningar om att det är dags att skriva ännu ett blogginlägg så ska jag nu fixa till ett.
Ganska så mycket har hänt sedan jag skrev sist, dock ingen mer storvinst på svenska spel *suck*.
Millas familj, minus pappa Wahlström, kom till Öjn förra onsdagen och åkte hem nu i söndags. Det har varit fyra fartfyllda dagar vill jag lova, precis som ett sportlov ska vara ( hemma i askersund har vi sportlov en vecka innan Öbarna)
På torsdagen vankades det skridskor i ishallen. Jag måste få påpeka att enligt mig så är skridskor och inlines två helt skilda "glidskor". Jag är, om jag får säga det själv, ganska så hyffsad på inlines men totalt klapprutten på skridskor. Man är ju ingen Nr. 99 om vi säger så. Milla däremot åkte fram som Nr.99 utan problem, irriterande att en människa ska få talang i så mycket. Det kunde ju ha varit lite mer utjämnat. Jag är inte bitter naj!
Det var inte slut på sportlovsaktiviteterna där. På fredagen åkte jag och fam.W till VOK-stugan för att utöva lite Gunde al la längdskidor, vilket inte heller är en av min starkaste vinteraktivitet. Efter ett par åkturer rakt ur spår och rakt ut i skogen så smakade korven efteråt bättre än någonsin. Det är lite det som är skönheten med att vara ute en hel dag och sporta på nåt sätt, korven efteråt. Grillad korv över brasa smakar aldrig så bra som då. Kanske ska satsa lite mer på skidor trots allt?
Efter att familjen hade dragit iväg här i söndags så blir det bra tyst. Jag ska inte sticka under stolen med att jag kanske njöt lite. Det är alltid kul när folk kommer och hälsar på men jag har lite svårt för alla grejer som sprids ut i lägenheten och att det ser allmänt rörigt ut. Som sakt, tråkigt men lite skönt. Förlåt familjen W!

Nu till lite innebandy då. I lördags så mötte endreiterna Engelholm, vi skulle väl kunna säga att
e(ä)nglarna flög hem igen utan några poäng i resväskan. Inte gråter vi blod för det. Matchen i sig var lite av ett sömnpiller då bollen för det mesta var på motståndarnas sida. Viktiga poäng för hemmalaget. Tummen upp!
På söndagen var det andra bullar, eller skulle bli iaf. Pixbo kom, spelades bort och reste hem igen även dom utan poäng i väskan. Det var nog det blekaste Pixbo jag någonsin har sett tror jag. Å andra sidan så var det nog det starkaste Endre som jag har sett. Shit vilken match dom bjöd på. Så sjukt rolig match att titta på och det bjöds på en och en annan läckerhet. We like!

Nu på söndag så står Balrog på andra sidan av planen och jag kan nog redan säga nu att dom inte kommer att få en lätt match då endre känns på topp. Kick som Balrog rumpa!!

Kan ni som läser inte gå in på min sida fler gånger än en. Jag är nämligen ute efter att få upp över 1000 besökare på bloggen, det ser ju lite häftigare ut :) Det känns inte rätt om jag skulle besöka den så många gånger, bättre ni gör det.
Kom igen bara!

Ha en bra dag alla! Over and Out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad spelar det för roll om du eller vi springer in på din sida flera gånger om?! :p Nåväl...du fick drygt 25 besök av mig nu... :)
Förresten...hur känns det att ha en lampa i taket i köket nu för tiden?! ;D

Anonym sa...

Det spelar stor roll ska du veta. Det känns ju bättre om någonannan går in och ut istället för mig, det känns ju nästan lite tragiskt. Haha!
Du det känns väldigt sköt att ha en lampa i köket, tack ska du ha!