söndag 8 mars 2009

Helg!

Oj vilken skön helg det har varit. En två-manna helg för en gångs skull. Mycket har hänt vill jag lova. Vi börjar på fredagen.
Efter jobbet så var det tänkt att jag skulle joina dom andra (Didrik, Emma, Emmas kompis, Elin, Löken och Milla) på borgen för lite biomys. Alla hade pratat så gott om "Män som hatar kvinnor" att det kändes självklart att se den. Så blev det dock inte. Efter mycket stress och väl framme vid borgen så råder det kaos i byggnaden. Alla SF-biografer i landet har fått systemet utslaget och dom kunde därmed inte se vilka som hade bokat eller köpt biljetter. Milla & co hade sina biljetter kirrade men min återstod. Väl framme hos den otroligt barska och stressade "chefen" så sa hon att jag får komma in OM jag vet nummret på min stol som jag bokat. Hur ofta memorerar man sitt stolsnummer??? Det visste jag inte och då fick jag order om att gå hem och ta reda på mitt stolsnummer med mindre än en kvart kvar till filmstart. Det gick sådär! Ingen film för mig men enligt dom andra så var den bra. Tur att fröken Jansson var sugen på lite potatisgratäng så jag fick lite sällskap till Let`s dance. Alltid lika trevligt Karinschen!

På lördagen var det tvätt, hårfärgning och stan som gällde. Lite härlig shopping med andra ord. På kvällen där så var det mat för Endreiterna med sina respektive på O`Learys. Det bjöds på mat och schlager. Inte dåligt av Endre att bjuda så många på mat. Stämningen är så mysig i det laget att man inte kan känna sig mer välkommen. Like a big family! Sen var det sjukt kul att vara med att se och höra det som ledarstaben hade fixat som lite avbreak i maten. Dom hade klippt ihop en video på alla mål som har gjorts i seriespelet med en jävlar-anamma låt i bakgrunden....håret på armarna reste sig och alla satt och myste. Det bästa var nog när dom spelade upp en försmak på radio på sm-finalen mellan Endre och Balrog. Det lät som en äkta radiorapport direkt från SM-finalen och när jag tittade runt på endreiterna runt bordet så kunde man inte undgå att se hur otroligt taggade och sugna alla är på att få börja slutspelet nu. DÅ reste sig, om möjligt, håret på armarna ännu mer. Mika är en smart snubbe. Det är inte ofta jag hör han pratar men när han gör det...då lyssnar man!

Idag har Milla och jag varit ytterligare en sväng på stan och snurrat runt efter allt och ingenting. Nu på eftermiddagen/kvällen så har en stor förrådsrensning gjorts och nu är jag helt död här i soffan. Imorrn ringer klockan 04.45 så jag ska försöka mojsa ner mig lite här och dricka sista kaffekoppen för dagen.

Over and out! God natt!

Inga kommentarer: