måndag 12 januari 2009

Äntligen hemma!

Nu har det varit dålig uppdatering här, vilket jag är väl medveten om. Det är så mycket att göra och många att hälsa på när man är på hemmaplan att vissa saker helt enkelt glöms bort, som att uppdatera här.
Nu är jag äntligen tillbaka i Visby och till vardagen. Missförstå mig inte ni där hemma, det är hur skönt som helst att få komma hem till Askersund men inte i en hel månad kanske. Att bo i samma hus som sina "päron" i en månad kan lätt övergå till lite irritation och ensamtid är inte att tala om. Vart man än går, i vilket rum man än går till så finns det alltid en annan person i det rummet. Kul, till viss del.

Resan hem var en aning nervpirrande för mig. Jag är rätt känslig vad gäller gungande båtar. På morgonen innan jag skulle åka till tåget i hallsberg så råkade vädret vara på tv och dom första orden som kom ur Ulrikas (väderbruttan ) mun var: "- Blåsigt i hela landet och längst Östersjön KULING". GREAT! Ett tag där funderade jag på att boka om hemresan och dra en dag senare i veckan istället men dagen efter hemkomsten så väntade inte bara en match för mig själv mot Vallstena utan även en match för Milla mot Falun,....så jag åkte mot min egen vilja. Jag lever ju än idag som ni märker och den där kulingen som Ulrika pratade om märkte inte jag av iaf. Mitt lag vann i matchen mot Vallstena och Millas lag spelade oavgjort mot Falun. Allt är frid och fröj ( kanske inte om ni frågar Milla ).

Igår packade Milla och jag upp våran nya tv som kom som ett brev på posten. Lika pirriga och förväntans full båda två rev vi upp höljet till La TV. Vilken skönhet! Det tråkiga är dock att eftresom vi kör analogt så är bilden aningens grusig. Och andra sidan så är man lite "grusskadad" nu efter allt tv-letande på mellandagsrean. Det enda man kollad var om bilden var grusig eller ej. Skit samma, ny tv är bra skit.

Nu är det dags att tag tag i den här dagen. Ska fixa lite sås till Milla matlåda och sedan traska ner till Jempa och äta lite.
Ha de!
Over and Out!

Inga kommentarer: